Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JL

"Já jsem, ten který jsem" ze Starého zákona nebyl Ježíš, ale Jahve (Vš výklad by se židům určitě vůbec nelíbil). Zajímavé je, že indický hinduistický mudrc Ramana Mahariši, když vysvětluje, co je Átman (Univerzální Vědomí čili Bůh), používá tentýž název "Jsem jsem Já", někdy Šiva či Bezmezný. Představa Boha jako (svatého) Ducha není křesťanský objev, objevovala se už u "přírodních" etnik, např. v Severní Americe.

0 0
možnosti
JL

První židé uvěřivší v Ježíše jako v Mesiáše nemluvili o tom, že by byl Ježíš na úrovni Boha-Jahveho, ale o pár století, v Evropě, už to bylo jasné, Ukřižovaný Mesiáš byl ztotožněn s Bohem-Stvořitelem světa, pak tu ale z logiky věci musel být odjakživa - už před Abrahámem či Adamem. Pokud jsem si v Novém zákoně všiml, Ježíš přímo neřekl nikdy: JÁ JSEM SYN BOŽÍ. ale řekl, že je "syn člověka" a mluvil o "svém otci na nebesích", jehož jsme všichni děti.

1 0
možnosti
LN

Nevím, ale být vševědoucím a všemocným, asi bych se nenechal blbě ukřížovat. Za a) bych věděl, že mě Jidáš právě nabonzoval, b) bych je všechny přepral a ukřižoval. Rovněž bych byl zřejmě nesmrtelným, tak bych si v případě nějakýho průseru udělal svět jiný - Lepší!

Takže BUCH = JEŽEK jest lež a prvotřídní blbost.

1 4
možnosti
LV

Dobrý den. Ten lepší svět Bůh připravuje pro ty co po něm touží. Na tom nikdo nic nezmění. Přeji hezký den.:-)

0 0
možnosti
Foto

Když se Ježíš nazývá Synem člověka, nečiní tak ze skromnosti (ve smyslu „nejsem Syn Boží, jen Syn člověka“), nýbrž se zcela jednoznačně hlásí k mesiášskému titulu („jsem Boží Mesiáš“) – viz 7. kapitola knihy Daniel:

„Viděl jsem v nočním vidění, hle, s nebeskými oblaky přicházel jakoby Syn člověka; došel až k Věkovitému, přivedli ho k němu. A byla mu dána vladařská moc, sláva a království, aby ho uctívali všichni lidé různých národností a jazyků. Jeho vladařská moc je moc věčná, která nepomine, a jeho království nebude zničeno.“ (Da 7,13–14)

Říkáte, že „pak tu ale z logiky věci musel být odjakživa - už před Abrahámem či Adamem“ – vždyť ano, viz prolog Janova evangelia: „Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh. To bylo na počátku u Boha. Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest...“

Podobně známý hymnus o Kristu z 2. kapitoly listu Filipským: „Způsobem bytí byl roven Bohu, a přece na své rovnosti nelpěl, nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob služebníka, stal se jedním z lidí...“

V poslední kapitole knihy Zjevení o sobě Ježíš říká, že je „Alfa i Omega, první i poslední, počátek i konec“, jako Pána i Boha jej vyznává „nevěřící Tomáš“ (Jan 20,28) a modlí se k němu kamenovaný Štěpán (Skutky apoštolů 7,53–60).

1 1
možnosti
LV

Dobrý den. Ano všichni jsme jeho děti. Přišel jako Syn člověka, v Duchu svatém jako Syn Boží, v Milenium jako Syn Davidův. Syn Davidův, Syn člověka, Syn Boží, je stále stejný Bůh, ve třech různých úřadech. Takže zrovna tak je " Otec, Syn, a Duch svatý. Ne tři osoby, ale stejný Bůh ve třech různých dispensačních úřadech. Ev. S. Jana 10:36.. Mně pak kteréhož posvětil Otec a poslal na svět, vy pravíte: Rouháš se, že jsem řekl: Syn Boží jsem? Přeji hezký den.

0 1
možnosti
VF

A co pak jeho slova: Ježíš jim odpověděl: "Amen, amen, pravím vám, dříve než se Abraham narodil, já jsem." (Jan 8,58)

2 0
možnosti
LV

Správně.R^ Též Jan měl zjevení. A JEŽÍŠ byl to Zjevení, a On se nám zde v Písmu Sám představuje- " JÁ JSEM Ten, kterýž Byl, Kterýž Jest a Kterýž Přjíti Má, Ten Všemohoucí. Zjev. 1:8.. Přeji hezký den.

0 0
možnosti
  • Počet článků 302
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1273x
Žiji v zahraničí po roce 1968.Velice rád cestuji po světě a poznávám jejich slasti i strasti.Navštívené země: Bulharsko,Belgie,Dánsko,Holandsko,Itálie,Jugosslávie, Maďarsko,Německo,Polsko,Rumunsko,Řecko,Rakousko, Francie,Švédsko.Převážně Amerika,Švýcarsko, Dubai, Maldive, Jižní Afrika,Svazijsko,Mosambik, Zimbabwe,Lesotho,Zambie, Namibie,Botswana,Kenya.

Seznam rubrik